ik ben er

Ik ben er. Ik vind dit een mooie gelegenheid om foto's van vroeger in het net te zetten. Ook vind ik het leuk om er herinneringen neer te schrijven. Hier laat ik het bij. De verhalen komen bij de foto's. Mieke.

Mein Foto
Name:
Standort: Bad Bentheim, Niedersachsen, Germany

Mijn naam is Mieke. Ik ben sinds Febr. 1972 getrouwd met Chris. We hebben 2 zonen, twee schoondochters en 3 kleinkinderen. Ook hebben we twee katten, Momo en Pucky. Ik ben Nederlandse, maar woon sinds 1971 in Duitsland, wat me heel goed bevalt.

06 Oktober 2005

Hier ben ik dan. Prinsheerlijk op het mooie kussen. Een trotse moeder en een trotse broer staan naast mij en wie de foto gemaakt heeft weet ik niet, maar het zal wel mijn oom Wim geweest zijn. Hij was fotograaf en heeft van mij vroeger heel wat foto's gemaakt. Mijn broer Joop staat er heel trots bij, maar ik kan me voorstellen dat hij het er best moeilijk mee heeft gehad, dat ik op de wereld kwam. Eerst zes jaar alleen als enig kind en kleinkind en dan zo'n klein opdondertje in huis die alle aandacht krijgt. Vijf jaar later is mijn zus Els geboren. Dus we liggen met onze leeftijd heel ver uit elkaar. Je zou kunnen zeggen dat we alledrie enigst kind zijn. Echt broer en zus waar je mee spelen kon, was er voor ons drieen niet bij. Maar nu we ouder geworden zijn is de broederlijke en zusterlijke band naar mijn gevoel heel hecht. We hebben veel contakt met elkaar en ik ben dankbaar dat ik ze heb. We woonden in Assen in de Paul Krugerstraat. Ik weet er niet meer veel van want ik geloof dat ik een jaar of drie was toen we naar Dordrecht zijn verhuist. Daar hebben we ongeveer een jaar gewoond en zijn toen naar Gorinchem verhuist. Daar heb ik mijn jeugd verbracht. Toen ik aan jaar of elf was, gingen we naar Gouda. Daar was mijn tienertijd en heb daar tot mijn 21 jaar gewoond. Sindsdien woon ik in Duitsland.