ik ben er

Ik ben er. Ik vind dit een mooie gelegenheid om foto's van vroeger in het net te zetten. Ook vind ik het leuk om er herinneringen neer te schrijven. Hier laat ik het bij. De verhalen komen bij de foto's. Mieke.

Mein Foto
Name:
Standort: Bad Bentheim, Niedersachsen, Germany

Mijn naam is Mieke. Ik ben sinds Febr. 1972 getrouwd met Chris. We hebben 2 zonen, twee schoondochters en 3 kleinkinderen. Ook hebben we twee katten, Momo en Pucky. Ik ben Nederlandse, maar woon sinds 1971 in Duitsland, wat me heel goed bevalt.

13 Oktober 2005

Opa en Oma

Dit zijn de ouders van mijn moeder. Zoals ik al eerder geschreven heb, heb ik hele mooie herinneringen aan hun. Ik kwam er heel veel en was er graag. Toen ik een beetje ouder was, kwam opa mij ook wel met de bromfiets ophalen zodat ik bij hun kon logeren. Ze woonden in Waddinxveen en ik had daar twee vriendinnetjes. Ik ben veel van vroeger vergeten maar, ik geloof dat ze allebij Corrie heten. Dus als ik bij oma en opa was, had ik altijd iemand om mee te spelen. Ook ben ik een keer heel ziek geweest toen ik daar was. De ziekte van pfeifer had ik toen. Lange weken moest ik in bed blijven, maar vond het helemaal niet erg want ik was toch bij mijn oma en opa. Ook weet ik nog dat we een keer bij hun waren en ik aan het zeuren was, dat ik nog een zusje wou hebben. De broers van mijn moeder vertelden mij dat ik suiker op de vensterbank moest strooien voor de ooievaar. Dat heb ik dus een paar keer gedaan en ja hoor, een paar maanden later werd mijn zusje geboren. Mijn moeder moet al wel van mijn zusje zwanger geweest zijn , want anders hadden mijn ooms er niet zo op aangedrongen dat ik suiker op de vensterbank doen moest. Wat kunnen volwassennen toch een boel onzin aan kinderen vertellen.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

hahahahahahahahahahaah en ik maar denken hoe ik aan die suikerziekte kom. je zusje

Donnerstag, 13 Oktober, 2005  

Kommentar veröffentlichen

<< Home