ik ben er

Ik ben er. Ik vind dit een mooie gelegenheid om foto's van vroeger in het net te zetten. Ook vind ik het leuk om er herinneringen neer te schrijven. Hier laat ik het bij. De verhalen komen bij de foto's. Mieke.

Mein Foto
Name:
Standort: Bad Bentheim, Niedersachsen, Germany

Mijn naam is Mieke. Ik ben sinds Febr. 1972 getrouwd met Chris. We hebben 2 zonen, twee schoondochters en 3 kleinkinderen. Ook hebben we twee katten, Momo en Pucky. Ik ben Nederlandse, maar woon sinds 1971 in Duitsland, wat me heel goed bevalt.

15 Oktober 2005

twee mama's

De twee mama's op deze foto zijn rechts mijn moeder en links mijn schoonmoeder. Die twee waren vroeger buren en vriendinnen van elkaar. Zoals mijn schoonmoeder iedere keer weer verteld, hebben ze daar een moeilijke, maar een hele mooie tijd gehad. Het was in Assen in de Paul Krugerstraat. Mijn moeder , broer en mijn oma woonden tesamen en daarnaast woonde mijn schoonmoeder met haar twee dochters. Vroeger was het de gewoonte dat de bakker , de melkboer en ook de groenteboer aan de deur kwamen om hun spullen te verkopen. De groenteboer ging altijd bij mijn moeder naar binnen. Voordat hij naar binnen ging liet hij zijn klompen altijd netjes buiten bij de voordeur staan. Mijn schoonmoeder, voor een geintje wel te hebben dacht, daar moet ik eens wat aan doen. Ze goot beide klompen vol water en ging op de loer staan. De groenteboer kwam weer naar buiten en trok zijn klompen aan en schreeuwde toen heel hard " GVD, noe hebt ze mie in de klompen piest." Ik kan me het heel goed voorstellen wat de twee mama's daar een lol gehad hebben. Dat verhaal heb ik al heel vaak gehoord en zal het nog wel vaker horen.
Mijn schoonvader en een van mijn ooms waren bevriend met elkaar. Toen er iemand jarig was bij bij ons, ( mijn moeder of mijn oma) Kwam hij ook op verjaardags visite. Mijn schoonmoeder als buurvrouw en vriendin, natuurlijk ook. En zo hebben mijn schoonouders zich leren kennen. Dit was alles voor mijn tijd, maar ik vind het leuk omdat niet iedereen een foto van moeder samen met schoonmoeder heeft.