ik ben er

Ik ben er. Ik vind dit een mooie gelegenheid om foto's van vroeger in het net te zetten. Ook vind ik het leuk om er herinneringen neer te schrijven. Hier laat ik het bij. De verhalen komen bij de foto's. Mieke.

Mein Foto
Name:
Standort: Bad Bentheim, Niedersachsen, Germany

Mijn naam is Mieke. Ik ben sinds Febr. 1972 getrouwd met Chris. We hebben 2 zonen, twee schoondochters en 3 kleinkinderen. Ook hebben we twee katten, Momo en Pucky. Ik ben Nederlandse, maar woon sinds 1971 in Duitsland, wat me heel goed bevalt.

17 November 2005

Hobby's

Lezen was alles. Het was vaak heel gezellig als we met z'n allen aan het lezen waren. Een grote schaal met koekjes in het midden en dan hoorde je niks. Dat was nou wat je noemt echt knus. Vooral in de winter als de kachel brande en we er met z'n allen om heen zaten. Tekenen en verven was natuurlijk ook heel mooi. Pa was schilder en nam wel eens van die hele dikke behang boeken mee. Daar mochten we dan in tekenen. Noe dan had je papier genoeg.
In de zomer was ik natuurlijk altijd buiten. En als het even ging, in het zwembad. Ma ging 's middags met Els naar de speeltuin, daar hadden ze een "pierebadje" voor de kleine kinderen. Ma ging dan op een bank zitten te breien of kleren verstellen. Het zwembad was mijn leven. Zo gauw als hij geopend werd, was Mieke in het water. En dat de hele zomer door. Maar ja toen had je ook nog zomers. Het is al gebeurd dat we thuis , in de herfst, al met de kachel aan zaten en ik nog vrolijk in het zwembad was. Dat zal me nu niet meer gebeuren. Brrrr.