ik ben er

Ik ben er. Ik vind dit een mooie gelegenheid om foto's van vroeger in het net te zetten. Ook vind ik het leuk om er herinneringen neer te schrijven. Hier laat ik het bij. De verhalen komen bij de foto's. Mieke.

Mein Foto
Name:
Standort: Bad Bentheim, Niedersachsen, Germany

Mijn naam is Mieke. Ik ben sinds Febr. 1972 getrouwd met Chris. We hebben 2 zonen, twee schoondochters en 3 kleinkinderen. Ook hebben we twee katten, Momo en Pucky. Ik ben Nederlandse, maar woon sinds 1971 in Duitsland, wat me heel goed bevalt.

05 November 2005

Hondjes????

Daar lijkt het op of niet? In de hoek en een schaaltje op de grond. Net zoals de honden gevoert worden. Maar het zal best wel lekker geweest zijn, want we zitten heerlijk te smullen. En we hebben allebij een vork in de hand dus zo erg was het dan toch niet. Over smullen gesproken. Ik weet nog goed dat we een keer met pa en ma op de kermis waren. We mochten allebij een bepaald bedrag uitgeven. Zo, daar heb je het alweer, ik ging overal in. In de draaimolen en alles wat maar snel was en veel plezier bracht, Mieke moest het allemaal meemaken. Mijn geld was dus al snel op maar daar had ik dan ook veel pret voor gehad. Els niet. Nee, die bewaarde haar geld voor touwtje trekken en snoepgoed. Daar had ze tenminste nog wat van. Wat ze bij het touwtje trekken gekregen heeft weet ik niet meer, ook niet wat voor snoepgoed ze gekocht heeft, maar ik weet nog wel dat ik achteraf jaloers op haar was dat zij zoveel dingen mee naar huis kon nemen en ik niet. Ook vertelde ma vaak dat we een keer op de kermis geweest zijn en dat ik stad en land af gebruld heb omdat we weer naar huis gingen. Het moet wel heel erg geweest zijn, want ze hebben zich rot geschaamd. Iedereen liep te kijken wat ze met dat kind gedaan hadden. Hoe kun je ook met een kind naar huis gaan die nog verder op de kermis wil. Zielig hoor.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

weet je wat ik denk,dat we hier die harde stukjes van de oliebollen zitten te eten.



weet je nog?.....els

Montag, 07 November, 2005  

Kommentar veröffentlichen

<< Home