ik ben er

Ik ben er. Ik vind dit een mooie gelegenheid om foto's van vroeger in het net te zetten. Ook vind ik het leuk om er herinneringen neer te schrijven. Hier laat ik het bij. De verhalen komen bij de foto's. Mieke.

Mein Foto
Name:
Standort: Bad Bentheim, Niedersachsen, Germany

Mijn naam is Mieke. Ik ben sinds Febr. 1972 getrouwd met Chris. We hebben 2 zonen, twee schoondochters en 3 kleinkinderen. Ook hebben we twee katten, Momo en Pucky. Ik ben Nederlandse, maar woon sinds 1971 in Duitsland, wat me heel goed bevalt.

24 November 2005

Huishoudschool

Ja, ha ha ha. En wie er nu denkt dat ik vertel ,of nog beter laat zien wat er in dit raport staat, nou vergeet het maar. Dat kom je nooit te weten.
Ook naar de huishouschool ging ik met tegenzin,. Strijken, wassen, schoonmaken, dat was niks voor mij.
. Maar dat is nog steeds zo. Schoonmaken in huis vind ik nog steeds vreselijk werk. Het is dat het moet maar anders. Ik was drie jaar op de huishoudschool. In de tweede klas had ik helemaal geen zin meer, dus heb ik maar heel veel gespijbeld. En omdat ik er zo vaak niet was, heb ik de tweede klas natuurlijk niet gehaald. Ik dacht, dan mag ik wel gaan werken. maar nee hoor ik moest de tweede klas over doen. Nou daar had ik dus niet mee gerekend. nog een jaar naar die school. nou ja, ik heb mijn diploma gekregen en dat is de hoofdzaak.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Huishoudschool! ik heb het staartje ervan meegemaakt.
Woest was ik dat ik niet naar de mavo mocht.(traditionele opvoeding)
Een kleine school waar ik me zeker niet prettig bij voelde.
De kakkers uit mijn klas waren met de make up en uitzet bezig.
Spijbelen was er niet bij,iedereen wist alles en de controle was erg groot.
Gelukkig heeft het gebouw nu een betere bestemming,sportschool.
Mijn huishoudelijke talenten zijn nog erg ver te zoeken.

Blij dat dat is afgeschaft.
Ik wil ook dat mijn kinderen wel een passende opleiding krijgen waar ze zich prettig bij voelen en hun talenten kunnen gebruiken.
Daar zal ik zeker achterstaan!!

Donnerstag, 28 September, 2006  

Kommentar veröffentlichen

<< Home