ik ben er

Ik ben er. Ik vind dit een mooie gelegenheid om foto's van vroeger in het net te zetten. Ook vind ik het leuk om er herinneringen neer te schrijven. Hier laat ik het bij. De verhalen komen bij de foto's. Mieke.

Mein Foto
Name:
Standort: Bad Bentheim, Niedersachsen, Germany

Mijn naam is Mieke. Ik ben sinds Febr. 1972 getrouwd met Chris. We hebben 2 zonen, twee schoondochters en 3 kleinkinderen. Ook hebben we twee katten, Momo en Pucky. Ik ben Nederlandse, maar woon sinds 1971 in Duitsland, wat me heel goed bevalt.

26 November 2005

Krulspelden

En zo liepen we iedere zaterdag. 'sMorgens werden er krulspelden gezet, een hoofddoek om en dan maar wachten tot het droog was. Je ging zo boodschappen doen en alles. Wat maakte het uit. Iedere vrouw liep zo op zaterdag. Nou ja iedere, veel vrouwen.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ik herken het helemaal. Mijn tante ook altijd. Sterker nog, ze heeft mijn haar (ik was toen een jongeMAN van 18 jaar) hetzelfde laten ondergaan, en ik vond het nog leuk ook ! Haardracht was ook bij mannen toen (ca. 1974) wat langer.

K.

Freitag, 19 Mai, 2006  
Anonymous Anonym said...

Dit is leuk om te zien. Ik ben zelf de vijfde generatie uit een kappersgeslacht. Zaterdags moest ik in de zaak helpen; wassen en krulspelden uithalen. In de zestiger jaren hadden ook veel vrouwen een haarstuk. Dat werd er dan afgehaald en daar moest ik dan de toupage uitborstelen. Wat een werk! Ha!
Deze zomer komt mijn dochter voor het eerst in de zaak helpen. Dat word dan zesde generatie. Ze hoeft, net als ik overigens, geen kapster te worden van mij, maar ik wil wel dat ze het vak leert.

Samstag, 03 Juni, 2006  
Anonymous Anonym said...

hallo mieke,bedankt voor je visite aan de kinderboerderij in uden ;-)
al bladerend door jouw blog kwam ik dit logje tegen. ik herken het helemaal. ik ben net zo oud als jij, woonde in mijn jeugd in sittard. daar liep inderdaad de hele stad met krulspelden in het hoofd op zaterdag. mijn moeder waste dan haar haar en ik moest dan altijd de achterkant indraaien. maar zij had een droogkap en een uurtje later was moeders "klaar voor het weekend". uiteraard heb ik ook jaren m'n haar ingedraaid met een permanentje als ondergrond maar niet noodzakelijkerwijs op zaterdag. maar nu heb ik toch al zo'n jaartje of 20 een lekker kortgeknipt koppie.

Donnerstag, 10 August, 2006  

Kommentar veröffentlichen

<< Home