ik ben er

Ik ben er. Ik vind dit een mooie gelegenheid om foto's van vroeger in het net te zetten. Ook vind ik het leuk om er herinneringen neer te schrijven. Hier laat ik het bij. De verhalen komen bij de foto's. Mieke.

Mein Foto
Name:
Standort: Bad Bentheim, Niedersachsen, Germany

Mijn naam is Mieke. Ik ben sinds Febr. 1972 getrouwd met Chris. We hebben 2 zonen, twee schoondochters en 3 kleinkinderen. Ook hebben we twee katten, Momo en Pucky. Ik ben Nederlandse, maar woon sinds 1971 in Duitsland, wat me heel goed bevalt.

26 November 2005

Schaatsen

Het waren mooie winters toen. Er ging geen winter voorbij of je kon op het ijs schaatsen. Ik heb het geleerd op schuitjes. Die dingen die je onder je schoenen kon binden. En wat kon er mooier zijn als even over de straat lopen en je schaatsen aantrekken en dan op het ijs. Ik weet nog dat ik van Sinterklaas schaatsen met schoen (schoonrijders) gekregen heb. Er zaten van die tanden vooraan de schaats. Jeetje ,wat ben ik vaak op mijn kont gevallen en op mijn knieen en ellebogen. Ik had die winter blauwe knieen en ellebogen, het leek erop dat ik mishandeld was zo gevaarlijk zag het eruit. Maar opgeven? Nee hoor. Alsmaar verder en iedere keer weer op mijn snuff..........De aanhouder wint.