ik ben er

Ik ben er. Ik vind dit een mooie gelegenheid om foto's van vroeger in het net te zetten. Ook vind ik het leuk om er herinneringen neer te schrijven. Hier laat ik het bij. De verhalen komen bij de foto's. Mieke.

Mein Foto
Name:
Standort: Bad Bentheim, Niedersachsen, Germany

Mijn naam is Mieke. Ik ben sinds Febr. 1972 getrouwd met Chris. We hebben 2 zonen, twee schoondochters en 3 kleinkinderen. Ook hebben we twee katten, Momo en Pucky. Ik ben Nederlandse, maar woon sinds 1971 in Duitsland, wat me heel goed bevalt.

26 November 2005

Op de Gouwe

Daar loop ik dan. Op de Gouwe. Het is niet vaak gebeurd dat de Gouwe dichtgevroren was. Maar ik heb het meegemaakt en toevallig was ik bij oma en opa. Er zal dat jaar ook wel een elf steden tocht geweest zijn denk ik maar zo. Ik had net een nieuwe jas aan en was er heel trots op. Ik weet nog dat ik die jas alleen hebben wou omdat er een aangenaaide sjaal aanzat. Vond ik mooi.
Wat ik ook nooit vergeten zal, in Waddinxveen is er een hele grote hefbrug. Op een dag nam opa mij mee en zei, we gaan ergens heen. Vertelde mij niet waar we heen gingen. Het was midden in de zomer en we liepen naar de brug. We gingen midden op de brug staan en toen zei opa , nu moeten we even wachten. Toen gingen de hefbomen dicht en de brug ging omhoog. Ik kwam eerst in paniek maar opa stelde mij gerust. Het was toen heel spannend. De brug hoog en ik er bovenop. Dat beleefd ook niet iedereen. Van het uitzicht heb ik niet veel gezien. het was voor mij toen veel spannender om boven op die brug te staan. Opa kende die brugwachter heel goed en had het met die man afgesproken. Jammer dat er geen foto's van zijn. Maaar ik heb het nooit vergeten. Opa was de beste.