ik ben er

Ik ben er. Ik vind dit een mooie gelegenheid om foto's van vroeger in het net te zetten. Ook vind ik het leuk om er herinneringen neer te schrijven. Hier laat ik het bij. De verhalen komen bij de foto's. Mieke.

Mein Foto
Name:
Standort: Bad Bentheim, Niedersachsen, Germany

Mijn naam is Mieke. Ik ben sinds Febr. 1972 getrouwd met Chris. We hebben 2 zonen, twee schoondochters en 3 kleinkinderen. Ook hebben we twee katten, Momo en Pucky. Ik ben Nederlandse, maar woon sinds 1971 in Duitsland, wat me heel goed bevalt.

27 November 2005

Strand

Nou vraag me niet wie en waar deze foto gemaakt heeft en is, ik zou het niet weten. Ik vond hem toevallig tussen de oude foto's en dacht poeh ben ik dat? En ja hoor, dat ben ik. Ik denk dat ik daar niet op strand voorbereid was. want ik had schoenen met hakken aan. Het is alweer jaren geleden dat ik aan zee was. We waren (toen was ik al getrouwd) eens aan zee toen het schip van radio Veronika gestrand was. Radio Veronika was vroeger mijn lievelings zender. Hij bracht zaterdags de top 20 en het was de muziek die ik graag hoorde. De radio kijhard aan en mijn ouders vertwijfeld. O ja, je had vroeger van die radio's die, als je hem aanzette, het een paar minuten duurde voor er wat uitkwam. Daar heb ik de familie ook vaak mee op stang gejaagd. Als ik weg ging of naar boven, dan zette ik de radio aan, het geluid helemaal hoog gedraaid en dan weg. Het was me dan een herrie als hij aanging. En ik maar lachen.
Dat doet me denken aan de tijd dat ik bij Raming (warenhuis) werkte. Daar had ik 'smaandags vrij en terwijl ma de was deed, buiten, want we hadden nog geen wasmachine, moest ik het huis schoonmaken. Boven moest ik bedden opmaken, stoffen en stofzuigen. Meestal had ik er helemaal geen zin in. Als dan de stofzuiger aan de beurt was, zette ik hem aan en ging intussen een boekje lezen. Tot ma het door kreeg en stiekum naar boven kwam. Toen was het natuurlijk voorbij. Als ik dan beneden aan de gang ging, kwam de radio kijhard aan. Vaak was ik tussendoor aan het dansen terwijl ik mezelf in het raam kon zien. Ook dat was voorbij toen ik op een gegeven moment zag dat ma en de buurvrouw naar me stonden te kijken en aan het lachen waren. Had ma toch extra de buurvrouw gehaald. Moet je kijken hoe Mieke de kamer schoonmaakt. Het zal ook best een mooi gezicht geweest zijn.